Kitou Aya naplójának magyar fordítása - eredeti japán nyelvről.
*Új rész minden vasárnap*

2012. május 28., hétfő

16 évesen - A gyötrelmek kezdete (Kivizsgálás)

Kivizsgálás

 <1.>Teszt. A „Twinke, twinkle little star” ütemére kellett mozgatnom a kezeimet.
Mielőtt megkaptam az injekciót: jobb : 12 bal: 17
Injekció után 3 perccel: jobb: 18 bal: 22
Injekció után 5 perccel: jobb: 19 bal: 21
 <2.>Rehabilitáció.
(1) Négykézláb kellett állnom és félköröket írva mozognom, úgy, hogy közben megtartom az egyensúlyomat.
Fel kellett emelnem lábam, csípőkörzés, fel kellett emelnem a kezem, megint csípőkörzés, aztán előröl.
A lábaim nem igazán funkcionálnak, a vállamat pedIg nem tudom befelé fordítani..
(2) Reflexgyakorlat:
Ahogy kiszalad alólam a lábam, a kezemmel kell elkapnom a testem. Ez elvileg jót tesz, ha elesek.
A vállaim azonban folyton kicsavarodnak, és a súlyom visszahúz.
(3) ’Karlengetős' gyakorlatok
Lengetnem kellett a karjaimat és néznem, hogy mozog a csípőm.
Ha a jobb karom elöl van - a csípőm jobb oldalának hátul kellene lenni.
Ha a jobb karom hátul van - a csípőm jobb oldalának elöl kellene lenni.
Szóval nagyjából annyi, hogy járás közben a kezemnek és a lábaimnak ellentétesen kéne mozogni.. De nekem..
Ha a jobb karom elöl van - a csípőm jobb oldala is hátul van.
Ha a jobb karom hátul van - a csípőm jobb oldala is elöl van.
Ez furcsa.. A kezeim és lábaim egyszerre mozognak.
(4) A négykézláb után térdelnem kellett. Sikerült.
(5) Ezek után térdelésben kellett teljesen kiegyenesednem, hátrafeszített vállakkal.
(6) Gyakorolnom kellett a mászást. Jobb kéz előre, bal láb előre, bal kéz előre, jobb láb előre.. Egyenesen kell tartanom a lábaimat miközben mozgok.
Viszont rendesen járni, az nehéz..
(7) Felállni is.

Dr Yamamoto azt mondta "Egy K-kun nevű fiú jön ma olyan beutalóval mint te. Ugyanaz a betegségetek."
Találkoztam vele a folyosón.
Sovány volt, általános iskola 6-nak vagy kisgimi 1-nek nézett ki. Ártatlan, vidám fiúnak látszott, aki nem hagyja, hogy a betegség elrontsa az életét.
Némán azt mondtam neki a szívemben 'Remélem az injekció segít majd. Jobbulást!'

Miután megkaptam az injekciót, megfájdult a fejem és émelyegni kezdtem. De valószínűleg használ, és majd megszokom, mivel már most kevesebb a fájdalmam.
Felvették a hangomat. Valószínűleg a torkomat és a nyelvemet tesztelték ezzel.

A rehab nagyon fontos! Dr Yamamoto mondta. Tudom, hogy a legtöbbet kell kihoznom magamból, de tényleg nehéz. Anyu, valami nagyon nincs rendben velem, mindjárt sírok.
Felmentünk ismét a tetőre, és fényképeket csináltunk rólam a 16 mm-es kamerával. A testem valami szörnyű volt.
Dr Kawabashi, úgy járok mint egy robot. Olyan szörnyű. Míg pihentünk, Dr Kawabashi elmondott egy történetet a gyerekkorából.
"Lepisiltem egy tanár fejét a tetőről, és kirúgtak a suliból.." Wow, micsoda csíny.. Persze én nem tehetem ezt, de megnevettetett.
Azt is elmondta, hogyan kell a fáról elkapni a kabócát. Szerinte ha a kabóca levedlik, félmeztelen lesz. Arra gondoltam.. hát igen, ő is csak fiúból van.

Ma 39°C-os lázam volt. Meg fogok halni? Nem! Nem veszíthetek egy betegség ellen! Hiányzik anyu, és a családom..
Francba, amikor épp eldöntöm, hogy mostantól még többet fogok beleadni, ez történik. Úgy tűnik a szellemi és testi bizonytalanságom állandóvá válik. Félek, mi lesz ha idősebb leszek. Még csak 16 éves vagyok.

Már csak egy pár injekcióm van hátra. Aztán végre kimehetek a kórházból... talán.
Általában ennek örülnek az emberek, de velem más a helyzet. Mikor először kaptam meg az injekciókat, szenvedtem a mellékhatásaiktól (fejfájás, émelygés). Az orvos azt mondta segítettek, de a járásom még mindíg nem a régi. Most kaptam egy új igazolást, az iskolaitól eltérőt.. egy igazolást a fizikailag fogyatékos embereknek.

A betegségem neve kisagy-sorvadás, ami leépít fizikailag, megnehezíti a mozgásomat. Kb 100 éve fedezték fel.
De.. miért választott ez a betegség engem?
Az a szó, hogy 'végzet' egyszerűen nem elég magyarázat!

4 megjegyzés:

  1. sziaa köszönöm hogy fordítod a naplóját.most néztem meg a doramát és nagyon sokat sírtam rajta :')
    mikorra várható a következő "fejezet"? :)

    VálaszTörlés
  2. Szia, fordítsd tovább légyszíves!! :)

    VálaszTörlés
  3. Szia! Mikor lesz folytatása? :) Nagyon szeretném végigolvasni! Ezzel nem hiszem, hogy egyedül vagyok. :D
    Remélem hamarosan lesz folytatás, sok sikert addig is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, én már nem ígérgetek semmit, mert sajnos életvitelemből adódóan nem az a fajta vagyok aki mindenféleképpen tudja tartani magát az ilyen dolgokhoz. Szeretném befejezni, de mindeközben magyarként Hollandiában élek, hollandul dolgozok és egy angol programra járok az egyetemen, szóval a japán háttérbe szorult az elmúlt évek során. De meglátjuk sikerül-e nemsokára ismét belejönni. :)

      Törlés