Kitou Aya naplójának magyar fordítása - eredeti japán nyelvről.
*Új rész minden vasárnap*

2013. augusztus 25., vasárnap

Visszatértem!

Őszintén szólva igazán szégyenlem magam, hogy évekkel (!!) ezelőtt kezdtem el ezt az egész projectet, és még mindig nincsen befejezve, így azt hiszem ideje lesz végre a végére járnom.

Először is mindenkitől elnézést kérek akik a tavaly májusi utolsó poszttól kezdve várták a bejegyzéseket (hihetetlen módon a blog statisztikája nem halott, sőt havi 100 látogatás fölött van!).
A több mint egy éves szünet a következő okok miatt következett be: egy évet Kanada francia részén, Québecben töltöttem franciatanulás céljából. Így a mindennapos angol- és francia nyelvhasználat mellett a japánt kénytelen voltam kicsit hanyagolni, ezekmellett a DS-es szótárprogramot is amit a fordításokhoz használtam, kölcsönadtam az egyik ottani japánul tanuló ismerősömnek, lévén hogy én a franciakönyvek alól ki se láttam éppen. ^^"
Most már ismét Magyarországon vagyok (immár francia nyelvtudással is a zsebemben :P), viszont a szótárprogram Kanadában maradt az ismerősömnél... Így kicsit nehézkesebben, papíralapú szótárral tudom most folytatni a dolgot, ami értelemszerűen lassabban fog haladni. Tervezem viszont ismét beszerezni a szótárprogramot ebay-ről, hogy kicsit könnyítsek magamon.
Egyébként szeptembertől ismét átkelek a határon, most Hollandia felé, akit érdekelnek a külföldön élős történeteim az Kanadáról itt: www.dorieaucanada.blogspot.com, Hollandiáról pedig majd itt: www.doriinnederland.blogspot.com olvashat.

Úgy szeretném most ismét beüzemelni a programot, hogy az 1 liter könny-ön minden vasárnap, az Utolsó levelek-en pedig minden 2. vasárnap jelenjen meg új poszt.
Hollandiában holland nyelvtanfolyamra fogok járni, meg aupairkedek, meg takarítok meg miegymás, viszont az agyamban kezdenek káosz szerű helyzetek uralkodni a nyelvek terén (a magyar, angol, francia, japán és a kezdetleges holland vetekednek, hogy melyik jöjjön ki a számon), ideje rendet tenni rendszeres gyakorlással, amire a fordítás pont jó. Na meg éppen ideje lesz végre befejezni amit elkezdtem!

Egyébként pedig, ha erre jártok, szívesen veszek minden kommentet vagy random hozzászólást, anonymousként vagy névvel. :)

2 megjegyzés: